Kimler TİUD Turkcell kurumsal anlaşmasından faydalanabilir?

Nasıl katılırım?

Dernek üyeleri, tiud.org.tr > Anlaşmalı Kurumlar > Turkcell > Ayrıntılı Bilgi sayfasında yer alan çevrimiçi başvuru sürecini takip ederek kendilerinin ve yakınlarının GSM hatlarını kurumsal anlaşmaya taşıyabilirler. Dernek üyesi olmayan Ticaret Uzmanları ise yine aynı sayfadaki yönlendirmeleri takip ederek dernek üyesi olduktan sonra kendileri ve yakınları için anlaşmaya katılabilirler.

Anlaşma kapsamında yeni telefon hattı alabilir miyim?

Evet, TİUD Turkcell kurumsal anlaşması kapsamında yeni bir hat (telefon numarası) alabilir ya da varolan eski bir hattı anlaşmaya taşıyabilirsiniz. Yeni alınacak TİUD kurumsal hatlarında, Turkcell tarafından 532 ya da 533'lü prefix verilmemekte olup bunların dışında rastgele değişik prefixlere sahip numaralar verilmektedir.

Yeni bir bireysel hat alıp kurumsal anlaşmaya taşımak iyi bir fikir mi?

Hayır, çünkü bu durum yeni hat vergilerini iki kez ödemeniz ile sonuçlanacaktır.

Bireysel ya da kurumsal farketmeksizin, yeni bir GSM hattı alındığında bir defalık olmak üzere Yeni Tesis Özel İletişim Vergisi 412 TL ve Telsiz Ruhsat Ücreti 179,28 TL olmak üzere toplam 591,28 TL devlete borçlanırsınız. Söz konusu tutar 12 eşit taksit ile hat faturanıza yansıtılarak sizden tahsil edilir. Eğer tüm taksitler bitmeden hattınızı devreder ya da kapatırsanız, kalan borcunuzun tamamı size tek seferde fatura edilir. Buna ek olarak hat TİUD'a devredilmiş olduğu için yeni hat vergileri bir daha ortaya çıkar ve de kurumsal hattınızın faturalarına 12 taksit olarak ayrıca yansıtılır. Sonuç olarak vergiler iki kere ödenmiş olur.

Örnek olarak, yeni aldığınız hattınızı bir ay kullanıp tek bir fatura ödedikten sonra kurumsal anlaşmaya taşırsanız, faturanızda bulunan ve devlete olan borcunuzun sadece 1/12'si olan 49,27 TL'yi ödemiş olduğunuzdan, borcun 11/12 oranındaki kalan tutarı 542,01 TL sizden kurumsal hattaki ilk faturanıza yansıtılarak tahsil edilecektir. Ayrıca TİUD kurumsal hattını kullanmaya başladıktan sonra 12 ay boyunca 49,27 TL'lik vergi taksiti de faturanıza yansıtılır.

Dolayısıyla, yeni hat vergilerini iki kez ödememek için, yeni hattınızı kurumsal anlaşmaya taşımadan önce bireysel olarak değil, kurumsal anlaşma çerçevesinde TİUD'a başvurarak almanız önerilmektedir.

Başkasına ait bir hattı bireysel olarak adıma devir alıp daha sonra kurumsal anlaşmaya taşımak iyi bir fikir mi?

Hayır, çünkü hat devir almak yeni bir hat almak ile aynı vergileri doğurmaktadır ve bu durum yeni hat vergilerini iki kez ödemeniz ile sonuçlanacaktır.

Bireysel ya da kurumsal farketmeksizin, yeni bir GSM hattı alındığında veya mevcut bir hattı devir aldığınızda bir defalık olmak üzere Yeni Tesis Özel İletişim Vergisi 412 TL ve Telsiz Ruhsat Ücreti 179,28 TL olmak üzere toplam 591,28 TL devlete borçlanırsınız. Söz konusu tutar 12 eşit taksit ile hat faturanıza yansıtılarak sizden tahsil edilir. Eğer tüm taksitler bitmeden hattınızı devreder ya da kapatırsanız, kalan borcunuzun tamamı size tek seferde fatura edilir. Buna ek olarak hat TİUD'a devredilmiş olduğu için yeni hat vergileri bir daha ortaya çıkar ve de kurumsal hattınızın faturalarına 12 taksit olarak ayrıca yansıtılır. Sonuç olarak vergiler iki kere ödenmiş olur.

Örnek olarak, bireysel olarak devir aldığınız hattınızı bir ay kullanıp tek bir fatura ödedikten sonra kurumsal anlaşmaya taşırsanız, faturanızda bulunan ve devlete olan borcunuzun sadece 1/12'si olan 49,27 TL'yi ödemiş olduğunuzdan, borcun 11/12 oranındaki kalan tutarı 542,01 TL sizden kurumsal hattaki ilk faturanıza yansıtılarak tahsil edilecektir. Ayrıca TİUD kurumsal hattını kullanmaya başladıktan sonra 12 ay boyunca 49,27 TL'lik vergi taksiti de faturanıza yansıtılır.

Dolayısıyla, yeni hat vergilerini iki kez ödememek için, hattınızı kurumsal anlaşmaya taşımadan önce bireysel olarak devir almamanız önerilmektedir.

Kurumsal anlaşmaya taşınan hatların daha önce bireysel olarak kimin üzerine kayıtlı olduğunun süreç açısından hiçbir önemi yoktur. Devirden sonra hat her halükarda TİUD üzerine kayıtlı olacak ve başvuru formunda belirtilen kişi kullanıcı olarak tanımlanacaktır.

Faturalar nasıl ödenir?

Hattınızın faturalarını Turkcelle doğrudan kendiniz ödersiniz. Faturaların zamanında ödeme sorumluluğu hat kullanıcısında olup, zamanında ödenmeyen faturalar nedeniyle bir sonraki fatura bedeline Turkcell tarafından gecikme faizi yansıtılmaktadır.

Daha önceden verilmiş otomatik ödeme talimatlarım ne olacak?

Daha önceden verilmiş otomatik ödeme talimatları, hattınızı TİUD sözleşmesine taşıdıktan sonra da geçerliliğini koruyacak ve iptal edilmediği sürece faturalarınız otomatik ödenmeye devam edecektir.

Faturalar için yeni otomatik ödeme talimatı verebilir miyim?

Evet, hattınıza Turkcell'in kabul ettiği tüm kanallardan yeni otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz.

Eski bireysel yıllık abonelik taahhüdüm için cayma bedeli ödeyecek miyim?

Numaralarını TİUD Turkcell kurumsal sözleşmesine taşıyan Turkcell aboneleri, eski taahhüt süresi bitimine kadar TİUD Turkcell kurumsal hattının kullanılmaya devam edilmesi şartıyla, kalan yıllık abonelik taahhütleri için cayma bedeli ödemez. Eski taahhüt süresi bitiminden önce TİUD Turkcell kurumsal hattından ayrılanlar, dernek hattına geçiş anındaki cayma bedelinin tamamını TİUD aracılığıyla Turkcelle öderler.

Vodafone ve Türk Telekom abonelerinumaraları Turkcelle taşındığı anda var olan yıllık taahhütleri için oluşan cayma bedellerini kendi eski operatörlerine öderler.

Yıllık abonelik taahhüdü dışındaki diğer eski bireysel taahhütlerim için cayma bedeli ödeyecek miyim?

Evet, yıllık abonelik dışındaki diğer tüm taahhütlerde, tüm operatörlerden geçişlerde cayma bedeli ödenir. Yıllık abonelik dışındaki bazı kampanyalar şunlardır: Cihaz Kampanyası, Yıllık Paket Kampanyası, Yıllık Mobil Servis Kampanyaları, Yıllık Lifebox kampanyaları, Yıllık Fizzy Kampanyaları vb.

Dernek kurumsal hattı kullanıcısı olmak için taahhüt verecek miyim?

Hayır. Hatlarını TİUD Kurumsal sözleşmesine taşıyanlar, kurumsal hat kullanımı için herhangi bir taahhüt vermez, ayrılma durumunda cayma bedeli ödemezler.

Hangi paketleri seçebilirim?

İşte Süper 6, İşte Süper Platin 10, İşte Süper Platin 15 GB, İşte Süper Platin 20 GB, İşte Süper Platin Black 30 GB, İşte Süper Platin Black 50 GB paketlerinden istediğinizi seçebilirsiniz.

İstediğim zaman paket değiştirebilir miyim?

Evet, istediğiniz zaman kampanya kapsamındaki daha yüksek ya da daha düşük bir pakete geçiş yapabilirsiniz.

Seçtiğim paketi kullanmaya ne zaman başlayacağım?

Turkcell aboneleri başvurularını tamamladıktan ve ıslak imzalı Turkcell devir beyan formlarını teslim ettikten sonraki ilk pazartesi gününden itibaren bir hafta içinde geçiş tamamlanacak ve telefonlarına bilgilendirme mesajları gelecektir.

Diğer operatör abonelerinin ise başvurularını tamamladıktan sonra sonraki ilk cuma gününden itibaren 72 saat içinde hatları Turkcelle taşınacak, ardından bir hafta içinde geçişleri tamamlanacak ve telefonlarına bilgilendirme mesajları gelecektir.

Paket aşımında ne olur?

Güncelleme: İşte Kontrol Servisi ile paketi aşımı engellenmektedir. Söz konusu paket 15.02.2024 tarihinden itibaren 2024 sonuna kadar ücretsiz hale gelmiş ve 05.03.2024 itibari ile tüm mevcut TİUD kurumsal hatlarına tanımlanmış olup yeni taşınacak hatlara da otomatik tanımlanacaktır.

İşte Kontrol hakkında ayrıntılı bilgi için burayı tıklayın.

İşte Kontrol Servisi kullanmak istemeyen kullanıcıların taleplerini e-posta ile derneğe iletmeleri gerekmekte olup servis iptalinin ardından paket aşımı süreci aşağıdaki şekilde olacaktır:

Akıllı telefonunuza yükleyeceğiniz Dijital Operatör uygulaması ile paketiniz bittiğinde devreye girecek ek paketler satın alabilirsiniz.

Ek paket alınmayan durumlar için, Tarife Paket Bitimi Sonrası Kullanımların Ücretlendirilmesi sayfasında yer alan bilgiler geçerlidir.

Paket aşımını engelleyebilir miyim?

Güncelleme: İşte Kontrol Servisi 15.02.2024 tarihinden itibaren 2024 sonuna kadar ücretsiz hale gelmiş ve 05.03.2024 itibari ile tüm mevcut TİUD kurumsal hatlarına tanımlanmıştır. Söz konusu paket yeni taşınacak hatlara otomatik tanımlanacaktır.İşte Kontrol Servisi kullanmak istemeyen kullanıcıların ise servis iptal taleplerini e-posta ile derneğe iletmeleri gerekmektedir.

Evet, İşte Kontrol hizmeti ile paket aşımını kısıtlayabilirsiniz. İşte Kontrol paketi ile paket içeriğiniz bittiğinde kullanımınız durdurulur. Dilediğiniz ek ses, sms, data ya da yurt dışı paketini alarak kullanımınıza devam edebilirsiniz. Üstelik kullanıcılar da kişisel kredi kartları ile dilediği ek paketi satın alabilirler.

İşte Kontrol hakkında ayrıntılı bilgi için burayı tıklayın.

Islak imzalı bir belge sunmam gerekiyor mu?

Islak imzalı Turkcell devir beyan formu dışında kağıt ortamında derneğe sunulması gereken hiçbir belge yoktur. Bu belgeyi ise tüm çevrimiçi süreçleri tamamladıktan sonra Ticaret Bakanlığı Eskişehir Yolu Yerleşkesi A Blok 327/A, B Blok 338 ya da Söğütözü Yerleşkesi 1611 numaralı odalardan birine bırakmanız gerekmektedir.

Vodafone / Türk Telekom abonesiyim, hattımın Turkcelle taşınma süreci nasıl işleyecek?

Devir beyan formu teslim edilirken yeni Turkcell sim kartları kullanıcılara verilecek, ardından takip eden ilk cuma gününden itibaren 72 saat içinde hat diğer operatörden Turkcelle bireysel olarak taşınacaktır. Taşıma işleminin aşamaları hakkında telefonunuza bilgilendirme mesajları gelecektir. (Ankara dışında ikamet eden hat sahiplerine, Turkcell sim kartı UPS kargo ile gönderilecektir.) Gelen mesajlarda size bildirilen gün ve saatte yeni sim kartınızı telefonunuza takmanız gerekmektedir.

Bireysel taşıma sonuçlandıktan sonra bu sefer bir hafta içinde hattın TİUD Turkcell kurumsal sözleşmesine aktarımı yapılacaktır. Turkcell bireysel hatta geçirilecek olan bu kısa süre içerisinde kullanabilmeniz için hatlara geçici olarak taahhütsüz Kaçmaz Fırsat 6 GB tanımlanmaktadır. Söz konusu paket, kurumsal hatta geçene kadar kullanılan gün kadar (paket ücreti) / 30 x (kullanılan gün sayısı) faturalandırılacak olup bu süre bir haftaya kadar sürebilmektedir. Kurumsal hatta geçene kadar kullanılan internet zamandan bağımsız olarak 3 GB a ulaştığında ise, faturalandırma günlük olarak değil, (kullanılan Internet) / 6 GB x (paket ücreti) şeklinde yapılır. Faturalandırılan bu bedel, kurumsal hatta geçtiğinizde ilk faturanıza eklenecektir.

Hattımın Turkcelle taşınması, genel operatör değişikliği sürecinden farklı mıdır? İlave bir şey yapmam gerekir mi?

Hayır, diğer operatör hatlarının Turkcelle bireysel olarak taşıma işlemleri Dernek tarafından başlatılacak olup bunun dışındaki tüm süreç kişilerin kendilerinin yaptıkları bireysel operatör değişikliği ile birebir aynıdır. Aradaki tek fark işlemin kullanıcı yerine Dernek tarafından başlatılmasıdır.

Bu aşamada kullanıcılar, numaralarını kendi talepleri doğrultusunda bireysel olarak Turkcelle taşımış olacaklardır. Normal şartlarda süreçle ilgili olarak kullanıcı tarafından eski operatör ya da Turkcell ile iletişime geçilmesine gerek yoktur. Diğer taraftan, eski operatör cayma bedelleri vb. durumlar hakkındaki soru ve/veya sorunlar olması durumunda, eski operatörlerden destek alınmalıdır. Numara taşımanın Turkcell bireysel tarafı ile ilgili sorun ve bilgi talepleri ise Turkcell bireysel müşteri hizmetlerine iletilmelidir.

Bireysel taşıma sonuçlandıktan sonra hattın TİUD Turkcell kurumsal sözleşmesine aktarımı Dernek tarafından yapılacak olup kurumsal hatta geçiş süreci ve sonrasındaki tüm talepler için sadece Derneğimize başvurulmalıdır.

Yakınlarım dernek hattına geçmek için kendileri mi başvuracaklar?

Hayır, tüm başvuru süreçleri dernek üyesi tarafından yürütülecektir.

IMEI numarası TC Kimlik Numaram ile eşleşmiş telefonumu (yurtdışı cihaz) dernek hattı ile kullanabilir miyim?

Evet, kullanıcıların TC Kimlik Numaraları dernek hatlarına tanımlandığından IMEI numarası eşleşmiş cihazlar kullanılabilmektedir.

IMEI numarası TC Kimlik Numaram ile eşleşmiş telefonumu (yurtdışı cihaz) dernek hattı ile kullanmak için bir şey yapmam gerekiyor mu?

Hayır, derneğimiz nezdinde yapmanız gereken bir husus yoktur. Hatlar Derneğimiz anlaşmasına taşındığı an kullanıcılar da tanınlanmaktadır. Bir kişinin kurumsal bir hat için kullanıcı olarak tanımlı olması, o hat ile adına kayıtlı yurtdışı cihaz kullanması için yeterlidir.

Diğer taraftan BTK sisteminden kaynaklanan sorunlar yaşanabilmektedir. Eğer hattınız, adınıza kayıtlı yurtdışı cihazınızla çalışmıyor ise aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

1. E-Devlet üzerinden “Kayıtlı Cihazlarım ve Kayıt Hakkı Sorgulama” ekranında yer alan ve söz konusu telefonun satırında bulunan “Hat Eşleştir” butonuna tıklayın.

2. Butona tıkladıktan sonra sistem hata verecektir ama esasında çalışmaktadır.

3. 24 saat içinde E-Devlet üzerinde yukarıda belirtilen satırda telefon numaranız belirecek ve hattınız çalışmaya başlayacaktır.

4. Eğer 24 saat içinde hattınız çalışmaya başlamaz ise 120 numaralı BTK çağrı merkezini arayın.

Numaramı istediğim zaman kendi adıma bireysel hatta taşıyabilir miyim?

Kurumsal anlaşmaya katıldığınız zaman hattınızın mülkiyeti Ticaret Uzmanları Derneği'nin üzerine geçer. Tüm kamu kurumlarındaki özel indirimli tarife anlaşmalarında uygulama bu şekildedir. İstediğiniz zaman hattınız dernek sözleşmesinden çıkarılır ve mülkiyeti bireysel hat olarak size geri devredilir.

Bununla birlikte bireysel ya da kurumsal farketmeksizin, yeni bir GSM hattı alındığında veya mevcut bir hattı devir aldığınızda bir defalık olmak üzere Yeni Tesis Özel İletişim Vergisi ve Telsiz Ruhsat Ücreti toplamları kadar devlete borçlanırsınız. Söz konusu tutar 12 eşit taksit ile hat faturanıza yansıtılarak sizden tahsil edilir.

Ayrıca, hattınızı TİUD Turkcell kurumsal anlaşmasına taşıdıktan sonra aynı şekilde ortaya çıkan borcun tüm taksitler bitmeden hattınızı bireysel olarak geri alıyorsanız, kurumsaldan kalan bu borcunuzun tamamı da tek seferde ilk bireysel faturanıza yansıtılır.

Örnek olarak, kurumsal anlaşmaya taşıdığınız hattınızı bir ay kullanıp tek bir fatura ödedikten sonra bireysel olarak geri alırsanız, faturanızda bulunan ve devlete olan borcunuzun sadece 1/12'si olan 49,27 TL'yi ödemiş olduğunuzdan, borcun 11/12 oranındaki kalan tutarı 542,01 TL sizden bireysel hattaki ilk faturanıza yansıtılarak tahsil edilecektir. Ayrıca bireysel hattınızı kullanmaya başladıktan sonra 12 ay boyunca 49,27 TL'lik vergi taksiti de faturanıza yansıtılacaktır.

Kullandığım hat ile ilgili taleplerimi Turkcelle ben mi ileteceğim?

Hayır, hatlar Ticaret Uzmanları Derneği adına kayıtlı olacağı için gerekli talepler sadece dernek yetkililerince iletilebilmektedir. Hattınız ile ilgili tüm taleplerinizi iletişim sayfamız üzerinde belirtilen whatsapp, telefon, e-posta ya da mesaj yöntemlerinden biri ile bize iletmeniz gerekmektedir. Dernek üyesi yakınları, aynı yolu izleyerek destek taleplerini kendileri iletebilirler.

Paket fiyatları ne süreyle geçerlidir?

Mevcut indirimli fiyatlar 2025 sonuna kadar geçerli olup bu tarihten sonra fiyatlar yine derneğimize özel indirimli olacak şekilde güncellenecektir.

Katılmak için son tarih var mı?

Hayır, sözleşme süresi olan iki yıl boyunca istediğiniz zaman hattınızı kurumsal anlaşmaya taşıyabilirsiniz.

Dijital Operatör uygulamasında güncel faturam çok yüksek görünüyor. Bir yanlışlık mı var?

Hayır. Fatura tutarlarındaki derneğimize özel indirimler, fatura kesim tarihi olan her ayın onuncu gününde tanımlanmaktadır. Ödeyeceğiniz nihai tutarı, fatura kesildikten sonra Dijital Operatör uygulamasında görebilirsiniz.

Bununla birlikte, ilk faturanız beklenen aylık ödeme tutarından yüksek olacaktır. Bu durumun nedeni, son bireysel Turkcell fatura tarihi ile (diğer operatörlerden numara taşıyanlar için Turkcell kullanmaya başladıkları tarihten) kurumsal hatta geçiş gününüz arasındaki süreye karşılık gelen bireysel tarife bedelinin de ilk faturanızda yer alacak olmasıdır.

Diğer taraftan, faturanızın kesildikten sonra toplam tutarda hala bir yanlışlık olduğunu düşünüyorsanız, bizimle iletişime geçin. Diğer durumlarda lütfen faturanızın kesilmesini bekleyin.

Paketimi yurt dışında ücretsiz kullanabilir miyim?

Her fatura döneminde İşte Süper Platin 20 GB paketini 1 gün, İşte Süper Platin Black 30 GB paketini 3 gün, İşte Süper Platin Black 50 GB paketini 5 gün boyunca yurtdışında ücretsiz olarak geçerli ülkelerde kullanabilirsiniz.

Türkiye saatiyle 00:00 ile 24:00 saatleri arasında yapılacak tüm kullanımlar bir gün olarak değerlendirilir. Ücretsiz günler bittikten sonra yapılacak herhangi bir kullanım, yukarıdaki bağlantıda belirtildiği şekilde gün bazlı ücretlendirilir.

Yurt dışı numaraları ücretsiz arayabilir ve SMS gönderebilir miyim?

İşte Süper Platin 15 GB, İşte Süper Platin 20 GB, İşte Süper Platin Black 30 GB ve İşte Süper Platin Black 50 GB paketini kullananlar aşağıdaki 50 ülkede geçerli Türkiye'den yurt dışına doğru ücretsiz 1000 dk arama yapabilir ve 100 SMS gönderebilir.

Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, ABD Virgin Adaları, Andorra, Avustralya, Belarus, Bermuda, Butan, Büyük Britanya (İngiltere, Galler, İskoçya), Cebelitarık, Çek Cumhuriyeti, Faroe Adaları, Finlandiya, Fransa, Fransız Guyanası, Guam, Guyana, Güney Afrika, Hindistan, Hollanda, Hollanda Antilleri, İrlanda, İtalya, İspanya, İzlanda, Kanada, Katar, KKTC, Kosta Rika, Laos, Macaristan, Malta, Martinik, Mısır, Namibya, Norveç, Paraguay, Peru, Portekiz, Reunion, Romanya, Saint Lucia, San Marino, Singapur, Svaziland, Trinidad ve Tobago, Ukrayna, Uruguay, YeniZelanda, Yunanistan

Diğer ülkelere doğru arama yapıldığında ya da SMS gönderildiğinde Standart Uluslararası Arama ve SMS ücretleri uygulanacaktır.